Friday, March 7, 2014

Bila Fitnah di jadikan Tajuk


salam hujung minggu rakan2 blog ...
yg cuti dan tidak bekerja moga gunakan hari ini sebaik mungkin ..


lama juga tk update entri ..
baru hari dapat kesempatan update ..
kisah ni berlaku pada hari Rabu yg baru ni ..
masa tu aby dihospital Serdang, kebetulan tengah berdiri di kedai jual majalah ..
dapat whatsapp dari Nad .. suruh tengok harian Metro ada kisah satu artis ni ..
artis ni memang kawan rapat Nad sejak sama2 disekolah teknik lg, satu kampong malah sekarang mereka duduk serumah KL  ...
terus sambar harian Metro tu ..

 

kisah bermula masa Nad dan kawan2 dia termasuk artis ni pergi bercuti ke Koh Lippi diselatan Thailand hujung minggu lps ..
tau2 keluar crita yg kwn Nad ni berbikini di Thailand.. Nad yg bersama dengan kwn dia sepanjang percutian di Thailand tu memang menafikan cerita psl kwn ni berbikini ..
asal tu memang tk nak crita kisah ni diblog sbb banyak gambar2 yg Nad antar kurang sesuai utk tatapan umum.. tp bila kisah dan gambar2 termasuk gambar Nad pun masuk sama tersiar diinternet,
tu yg aby tulis kisah ni .. 

(artis ni yg didepan, Nad ditengah)

gambar2 kt atas yg menimbulkan kontroversi ...
Nad yg bersinglet .. nasib baik pakaian dia tidak over sangat ..
klu over pasti balik kena berjawab dgn papanya ..

aby kenal juga dengan ayah kwn ni ..
pasti waktu ni dia tengah tension dgn tohmahan fitnah terhadap anaknya yg berbikini tu ..
sedangkan kwn ni tidak la berbikini .. 

sempat aby berseloroh dgn Nad ..
aby yg gi Thailand hampir sampai ke Bangkok, tk ada apa2 kontroversi ..
ni Nad pergi ke Selatan Thailand, kecoh se Malaysia ..

tu la kisah nya ..
bila satu fitnah di jadikan tajuk utk menarik pembaca  ..
dan utk Nad dan kwnnya tu ..
berhati hati bila nak download gambar utk tatapan umum ..
hati mak/bapak perlu dijaga sama ..
org lain tk tau apa2 ..
mereka hanya ikut apa yang akhbar siarkan ..

yg menarik ..
bila beli paper hari yg rata2 mengiarkan kisah DSAI ..
dimuka depan Harian Metro, ada gambar kwn ni ..
dibahagian dalam plak ada 2 lembar penuh kisah kwn ni pula ..   







30 comments:

  1. Salam hujung minggu kang. Nyong kerjo iki dino. Nyong males arek ngomong pasal bocah-bocah saie kie seng baju neh kayak orak cukup kain waie. Nyong pun orak ambil tahu banget wong seng dadi artis kie.

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam TT ..
      nyong pun orak reti banget artis enom2 kiyer .. tp seng kiyer kito wes kenal
      agek ndeea bocah sekolah meneh .. kuwi seng reti perkembangan nay ..
      kerjo dino setu yor ..

      Delete
  2. salam aby...biasa la media kan...tajuk mesti gempak...nak tarik ramai pembaca...wartawan kena bertanggungjawab la apa yang ditulis...kena menjawab di hari balasan nanti...wahh...Nad pun glemer sekali..hehe..biasa la...bila dah jadi public figure...semua benda org akan perhati...nasib baik kita bukan artis...hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam noe ..
      rupanya crita berbikini tu disambong lg kt sisipan Mingguan Malaysia harini .. klu tk melibatkan Nad tk kisah sangat . tp melibatkan dia tu yg buat satu entri ,,

      Delete
    2. salam aby...x pasal2 Nad glemer sekali...dalam forum cari pun ada cerita ni...

      Delete
    3. tengok dah .. lucunya ..
      tau juga forum ni sbb kadang2 ada juga masuk ..
      ada topik F1 dan motogp kt bahagian Sukan nya..
      cuma tk pernah tinggalkan komen kt sana

      Delete
    4. noe pun x pernah tinggal komen...baca jer...tp kt bhgn motogp tu...aby wajib kasi komen....sbg otai2 dalam arena permotoran ni... :)

      Delete
    5. kenal forum tu masa cari forum motogp dan F1 dalam bahasa melayu ..
      rupanya jumpa lebih dari itu ..
      he..he..

      Delete
    6. hehehe...noe jalan2 kt sini..tengok x ada entry baru lg...mesti aby bz ni kan...

      Delete
    7. Sibuk sket wktu ni.
      Tugasan kt hsp serdang betul2 buat jadual ketat

      Delete
  3. alaa...artis dan kontroversi ibarat isi dan kuku...kalau tak bikin kecoh,org tak kenal..

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam kamsiah ..
      sendiri yg muat turun gambar2 tu ..
      sendiri la yg kena tepis ..

      Delete
  4. Assalamualaikum,

    baru tadi berita pesawat MAS hilang....kata pak menteri jangan buat spekulasi...

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam AH ..
      setujua sangat ..
      jgn buat sebarang spekulasi ..
      moga pesawat MAS tu dijumpai dengan kadar segera ..

      Delete
  5. Sesungguhnya aurat wanita bukan sekadar bebikini saja perlu dipertaikai. Kesian mak-ayah kerana perlakuan anak dosanya dibapa menanggung... Apa lagi bila isu melibatkan maruah..

    anak-anak jagalah keperibadaian kalau sayang pada mak-ayah masing-masing.

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam kz ..
      setuju sangat dengan ayat terakhir tu ..
      berpada pada la klu nak letak gambar sendiri tu ..

      Delete
  6. Salam bang...
    oooo kawan Nad ye... susah pihak media ni, suka sangat menyebarkan berita yg tak betul... pembaca plak akan mudah percaya dgn apa yg dibaca....
    erm! apa pun mmg kena jaga segala tingkah laku..apatah lg jika kita dikenali....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam atie,
      Setuju dgn kata2 atie,
      Kena jaga segala tingkat laku. Jgn dedah kan diri kepada fitnah

      Delete
    2. Salam bang... singgah hari khamis ni..harap abg & family sihat..:)

      Delete
    3. salam kembali atie ..
      alhamdulillah famili sihat ..
      cuma dalam jerebu ni ..
      kesihatan budak2 kena bg perhatian

      Delete
  7. Ini dah kes fitnah lah ni...masyaAllah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam bunda,
      Simpati kpd empunya diri. Bnyak kena kutuk akibat dr tajuk berita tu

      Delete
  8. Replies
    1. Salam TB,
      Kwn sedari skolah lg depa tu

      Delete
  9. Tak perasan sangat dia ni.....berlakon cite apa yek.....Jodoh ke?
    Nad pun terpalit jugaklah ni yeh....dah namanya pun Paparazzi Aby....mmg cari publisitilah kerjanya....yang penting ada berita! Insyaallah .....Allah akan jaga kita lebih daripada kita menjaga diri kita sendiri

    ReplyDelete
    Replies
    1. Eh? Kan wes ngomong melayu...hehe.

      Delete
    2. alam hainom ..
      kt cerita Jodoh tu ada .. yg dia ni bersaing dgn Sca Al Yahya utk rebut jejaka kacak tu seorang kan ..
      kt Aku pun ada juga ..
      kebelakang ni kerap juga dia muncul kt TV ..
      kadang bocah kiyer ngowo Nad jugak campuran karo artis2 ..

      Delete
    3. kadang2 iso dhadhi kelalen jugak yor ..
      he..he..

      Delete
  10. esok,sabtu...plan nak meronda jambatan baru tu...en din tiap hari blk keje ikut sana..

    ReplyDelete
  11. salam kamsiah ..
    ambik gamba yg cantik2 ..
    aby pun tk sabar nak lalu kt jambatan tu ..
    tengah original, belum buat penghadang2 tambahan lg ,,
    mcm kt jambatan yg satu lg tu ..

    ReplyDelete