Tuesday, April 21, 2015

Rombongan sekolah Sekarang

salam Rejab rakan2 blog ..
diam tak diam kita dah masuk bulan Rejab.
bila masuk bulan Rejab ni menandakan kita dah dekat dengan Ramadan ..
moga kita semua dapat bertemu Ramadan yg mulia utk tahun ni ..
insyaallah ..

entri ni psl trip rombongan anak ke 3, Jee yg sedang memasukki alam remaja ..

malam tadi dalam pukul 11mlm  hantar Jee ke sekolah utk mengikuti program rombongan yg dianjurkan sekolah nya ..
destinasi, Sibu, Sarawak ..
berhimpun disekolah dan bas bergerak menuju KLIA pukul 12 mlm ..
wlupn Jee pernah sampai Sarawak dulu ..
utk rombongan ni dia nak sangat ikut sbb nak berjalan dengan kawan2 sekolah nya


gambar Jee sebelum naik bas yg sempat papanya rakam kan ..


klu aby, anak dah naik bas kita balik jer la sbb anak dah dalam jagaan cikgu nya ..
tp mamanya nak tunggu sampai bas berlepas baru kami gerak balik rumah ..
tunggu la bas gerak ..


bertapa beza nya rombongan sekolah zaman aby dengan rombongan sekolah sekarang ..
zaman aby klu rombongan lawatan nya takat ke Muzium, Tugu Negara, Stadium Merdeka dan nk meriah lg, pergi Zoo Negara ..
klu nk tengok kapal terbang pun mungkin takat lawatan ke Lapangan Terbang Subang ..
Ia lah, masa zaman aby sekolah waterpark, pencakar langit, putra jaya belum ada lagi ..
klu ada mungkin lawatan akan terarah ke Sungei lagoon, Genting Highland atau Putra Jaya juga.

tp sekolah Jee ni buat rombongan bawa pelajar naik kapal terbang ..
belum pernah terfikir rombongan sekolah pergi naik kapal terbang ..

biasa la bila anak kita nak berjalan sendiri tanpa pengawasan orang tuanya ..
pasti berbakul pesanan2 disampaikan kpd anak nya ..

mesti tengah hepi Jee di sana sekarang ,,
moga sesemua yg didalam rombongan sekolah tu selamat pergi dan kembali ke pangkuan ibu bapa nya ,,


satu gambar lama Jee dgn ibunya dalam satu entri  awal  blog ni ..
bertapa masa cepat berlalu ..
dari seorg budak kecil sekarang dah masuk ke usia remaja ..

bagus juga ada blog ni ..
sedikit sebanyak dapat melihat proses pembesaran anak2 kita 


38 comments:

  1. Kabare aby? Waras..
    Orak podo jaman kito karo anak-anak sak iki. Mbiyen jaman kito arek lungo zoo pun bapak kakak orak ono duit. Bocah sak iki mabur pun kito mampu. Parengi podo selamet.

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam kz ..
      alhamdulillah aku waras waeh.
      syukor karo pengiran urippay kito saiki kepenak sikit ..
      bocah2 pun numpang rezekinay kito ..
      iso layan sikit opo seng anak kito arekkan

      Delete
    2. Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,jangan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohan dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












      Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,janan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohon dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

      Delete
  2. begitulah 'mewahnya' anak2 zaman sekarang,kan.,.

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam kamsiah,
      dalam melayan kehendak depa tu,
      sesekali kita kena brek juga ..
      tk blh diikutkan kehendakmereka selalu

      Delete
  3. Nyong dulu rombongan pergi Cameron Highlands...hihihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam ziela ..
      wah , kepala mumet la rombongan ke CH tu..
      jalannya bagai ular kena palu ..

      Delete
  4. Salam bang..memang jauh beza rombongan sekolah skrg dgn zaman2 kita dahulu..hehee.. dulu suka pegi muzium.. skrg siap naik flight lagi..hehe..
    moga selamat pergi & kembali lah anak dara abg ni...:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam atie ..
      zaman berubah, selera cikgu pun berubah ..
      tu yg cikgu buat rombongan naik kapal terbang plak ..

      Delete
    2. ha'ah betul tu..cikgu2 skrg dah makin advance... hehe
      Salam jumaat bang:)

      Delete
    3. salam jumaat juga atie ..
      klu ada rombongan ke sabah ,
      ayahnya pula nak pegi ..
      hihi

      Delete
    4. Jemput datang ke Sabah..di alu2kan bang..hehe
      Salam singgah:)

      Delete
    5. tq atie,
      sudi singgah melawat ..
      pintu sentiasa terbuka utk ditandang ..
      hihi

      Delete
    6. selamat bercuti bang..lama cuti ni 4 hari?? kemana tu? ;)

      Delete
    7. dh buat reply kt entri atie

      Delete
    8. hehe... singgah bertamu lagi...:)

      Delete
    9. Datang bertamu... tuan rumah busy ye..hehe

      Delete
    10. tq atie ..
      sudi berulang tandang ke blog aby ..
      agak buzi sket
      blm berkesempatan buat entri baru lg

      Delete
    11. hihihi..takpelah bang..datang sini minum2 kopi kosong... :)

      Delete
    12. Klu latte atau capucinno wlu kosong ia tetap sedap atie

      Delete
  5. Sesuai dengan peredaran zaman , pasti Jee seronok bersama rakan dan guru :)

    ReplyDelete
  6. salam haryani ..
    tq ziarah blog aby ..
    yup .. semua yg pergi pasti rasa seronok ..
    insyallah nnti sy balas ziarah

    ReplyDelete
  7. salam aby...betul cakap aby...dulu2 rombongan..g zoo, muzium...hehehe...zaman skang..ke over the sea jer...

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam noe ..
      wktu tu dapat gi zoo dan muzium pun dah besar rahmat kan ...

      Delete
    2. aah aby...dah seronok sangat masa tu...tengok kapal terbang pun jadi lah...hehehe

      Delete
    3. tu pun kena di Subang airport kan noe ..
      sekarang dah KLIA

      Delete
    4. aah aby...subang airport jer...itu pun dh bangga dapat tengok...

      Delete
    5. subang airport,
      nostalgia kan noe ..
      sekarang nk tengok kapal terbang dr litar F1 pun boleh nampak juga ..

      Delete
    6. skang klu lalu kt hway nk ke klia tu...rasa dekat sgt kapal terbang tu...atas kepala je...

      senyap je aby..x update entry...sibuk ke?

      Delete
    7. salam noe ..
      tk perasan noe buat reply ..
      yup noe .. jadual padat sangat wktu ni ..

      Delete
  8. Betullah Aby....OKje dulu rombongan sekolah ke Makam Sulltan Mahmod mangkat di julang jerlah paling jauh hihi...tu pun sukak ey wes orak karuan.... Dasat bocah saiki, rombongan orak main bas bas kiyei, nganggo kapal mabur waey...

    Untung yok bocah saiki....

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam hainom ..
      makam Sultan Mahmod tu dekat mana..
      ngawey bungah bocah ..
      lepaskay la arek dholan karo konco2 nay

      Delete
  9. Alahai kejap jer masa berlalukan Aby...anak ei wes gedi, sedelok neh wes arek kawen, ndewek wes tuo...huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. ndolok entri nay riko seng baru pun koyo kuwi ..
      seko bocah cilik2 saiki wes gedi2 ..
      tp riko kok enom waeh yor ..
      huhu

      Delete
    2. Nom opo ney..... angger jenengan ney tuo yor tuo jugaklah..... nang gambar agak ey dak weroh mbanget....nang jobo wes koyo Nyai Roro Kidul haha.....

      Delete
  10. Angger weroh enom neng gmbar ayu waeh.
    Angger koyo Roro kidul,
    Tepek bedak okeh2..
    Hihi

    ReplyDelete