Friday, June 12, 2015

Bermulanya trip ke Chiang Mai, Thailand

 salam rakan2 blog ..
ramadan dah mangkin hampir ..
moga semua kita diketemukan dengan Ramadhan utk ini ..

sebelum ramadhan harap aby dapat kongsikan pengalaman ride aby ke Chiang Mai, Thailand ..

mcm biasa tempat berkumpul kami di RnR Rawang ..
seawal 8 pg kami telah berkumpul ..
bermula dengan 5 org ..
kawan2 dari JB akan menysul kemudian ..


sebelum memulakan perjalanan aby ambil milega pada mtor tu sbb nak tau berapa jauh kami berjalan nanti ..


ride ke utara hari tu banyak berjalan dalam hujan ..
sedari sebelum Bukit Gantang lg hujan dah turun ..
misal hujan turun ketika dh bergerak ..
memang teruskan perjalanan kecuali terlalu lebat yg penglihatan terbatas atau hujan bersama petir ..
dalam dua keadaan tu pasti berhenti utk berteduh ..


ketika berhenti utk mengisi minyak di RnR Juru.
hujan lebat diluar .. klu dah berhenti, nak sambong balik memang agak malas ..
tp disebabkan hujan tk berhenti ..
sambong juga di dalam hujan tu ..




perjalanan ke Bukit Kayu Hitam pun lebih banyak hujan dari reda ..
tp disebabkan perjalanan Ride baru bermula ..
teruskan juga ..


dalam hujan tu .. singgah di Restoran Joe Cendol di Changlun ..
mengisi perut di sini ..
sedap juga makan2 disini ..


sambong perjalanan .. di check point Sadao ..
gamba kurang elok ..


dalam perjalanan .. singgah di Hatyai ..
utk makan petang lg ..
masa ni kedengaran azan magrib ..


berhenti di gerai gerai jer sbb masakan nya sedap2 dan harga pun murah ..


masakan Siam ori ..


malam tu sampai destinasi pertama di Pathallung lebih kurang 9 mlm ..
gambar bawah ni aby ambil pada pagi nya ..
kawan2 dari JB pun bermalam di sini sekali gus berkumpul dengan grup kami. 


lobi hotel tersebut


gambar di bawah perjalanan hari ke 2 ..
berhenti di tepi sbb ada moto yg sebu ..
tk dapat nak laju .. rupanya punca dari salah mengisi gred minyak ..
membuat moto jadi sebu ..


ni la grup yg pergi tu ..



perjalan yg agak jauh dari destinasi pertama ke destinasi ke 2 membuat kita berhenti mengisi 
minyak beberapa kali ..
jarak ke destinasi ke 2 adalah 750 km


seperti biasa .. klu di Siam ni aby suka makan sup isi lembu ni ..
sedap rasanya ..


disini, ulam dan ice kosong di bagi free,
klu nk jimat, cuma beli nasi kosong,
duduk dimeja ..
makan ulam2 dan minum ice kosong yg tersaji di meja tu ..
terisi perut ..


kira pekedai siam ni lagi pemurah dari pekedai kita sbb di sini ais kosong pun dikenakan bayaran ..
sini kita boleh minum sepuas kita ..
free saja ..


sampai di destinasi ke 2 .. lebih kurang 150 km bawah Bangkok ..
di bandar Chaam ..
sampai pun malam juga ...


bila sampai sini baru perasan seorang tiada  ..
aduihh ... mana pergi kwn ni ???


insyallah sambung lagi nanti ..
dengan kisah yg lebih menarik bila perjalanan makin jauh dan keletihan mula terasa ..

NB .. 11 june baru ni ..
hari menyambut besday aby .. bertambah lg umo.
 tk sempat buat entir psl celebration yg anak2 buatkan ..

apapun sampai jumpa lg ..

7 comments:

  1. alhamdulillah...jumpa jugak jalan kembali ke mesia ya hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,jangan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohan dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












      Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,janan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohon dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

      Delete
    2. salam kamsiah ..
      alhamdulillah, selamat dan jumpa jalan balik wlupun ada sedikit kesesatan diBangkok ..

      Delete
  2. Jauhnyaaaaa.... Tak sakit pinggang ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam ziela ..
      bila seronoknya lebih, sakit tk terasa ..

      Delete
  3. Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
    Jika ya, silahkan kunjungi website ini www.kumpulbagi.com untuk info selengkapnya.

    Di sana anda bisa dengan bebas share dan mendowload foto-foto keluarga dan trip, music, video, resepi dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam DA ..
      terima kaseh singgah ke blog aby ..insyallah ada masa saya singgah ke link yg di beri

      Delete