Thursday, February 7, 2013

Beruntungnya Mereka ....

salam rakan2 blog ...
lama gak tk update blog ni ..
dalam kita nak bercuti panjang, agak sibuk juga menyiapkan  kerja2 yg di tanggung jawabkan .
tu yg agak lama sepi dari blog ..
baik dari N3 mahu reply ..


alhamdulillah, dalam kesibukan tugasan ..
semalam sempat juga menghadirkan diri utk menziarah kakak2 dan abg ipar  di KLIA
yg  hendak berangkat menunaikan Umrah . 8 orang kesemuanya, termasuk anak2 saudara ..
segak2 aby tengok depa tu semua ..
dari sebelah wf pun ada juga yg pergi ..
macik wf .. cuma dia guna travel agent lain ..
penerbangan pun sejam selepas penerbangan abang/kakak aby ..


gambar kakak2 dan anak2 saudara ..


Ramai jemaah menunaikan Umrah ..
mungkin disebabkan waktu ni adalah waktu awal  selepas musim haji ..
dan khabarnya suhu disana pun 13 celcius ..
kira waktu sejuk ...

beruntungnya mereka yg ke Tanah suci ...
mendapat pahala yg cukup berganda ganda ...
dapat bersembahyang di Masjidil Haram dan Nabawi dijanjikan dengan ganjaran yg berlipat2 kali ganda ..


Dari Jabir Anhu ; bahawa rasulullah s.a.w bersabda :
"Satu sembahyang di masjidku lebih afdhal daripada 1000 sembahyang di masjid-masjid yang lain kecuali  Masjidil haram di Mekah dan satu sembahyang di Masjidil Haram pula lebih afdhal daripada 100 000 sembahyang di masjid-masjid yang lain."


semoga kesemua yg pergi menunaikan Umrah pulang dengan Umrah Maqbullah ...
ameennn


16 comments:

  1. Assalamualaikum,

    Semoga semuanya selamat pergi dan selamat kembali serta mendapat umrah mabrur......bilalah giliran saya pulak....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam AH,
      Jgn brhenti brharap, insyaallah satu hari nnti AH akan jd tetamunya juga

      Delete
  2. Kalau menghantar dan mengambik org gi umrah mesti akan menitik air mata..tak tau kenapa....Tu belum diri sendiri yg pegi...agaknya meraung kot haha.

    Nanti bila pergi sana tolong sampaikan salam okje sefamily ye Aby....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam hainom,
      Lumrah kaum hawa, air mata air senang mngalir kluar ... Pnghayatannya lebih tu...
      Tngh countdown...
      Rong dino meneh ... Insyaallah akan d sampaikan

      Delete
  3. seronok..dan bahagia terpilih menjadi tetamuNYA disana,kan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Beruntung terpilih jadi tetamunyakan ....

      Delete
  4. Wes podo lungo kabeh. Syukurlah... Aby nyusul keri yo. Tapi iso ketemu nang kono rak agak-agak. Angger igek nang Mekah isolah ketemu. Tapi angger wes nang Madiah tapi aby hurong sampek orak ketemulah..

    Kakak pun arek nyusul jugaklah.

    Moga mereka diberi kesihatan yg baik utk menunaikan ibadah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam kz,
      Orak iso ketemu neng kono.
      Ndea wong mareng madinah ndekek, aby pulak mareng mekah trus. Okor selisih neng dhalan la ...
      Aby keno enggo ihram seko ngomah la.
      Tak dongakkay kak pun tekan jugak engko

      Delete
  5. Replies
    1. Salam ziela .
      Perkenankan ya allah

      Delete
  6. Alhamdulillah..moga kakak2 abg selamat pergi dan kembali ke tanah air..amin! :)
    Teringin nak menjejak kan kaki ke bumi Ambiah itu dan sholat di masjid2 yg disebut kan di atas..insyaAllah mudah2an Allah mempermudah kan semuanya...amin!..:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam atie,
      Bnyakkan doa kpdnya. Insyallah bile hati dh terasa
      lambaian dan kerinduan disana, allah akan prmudahkan utk mnjadi tetamunya...

      Delete
  7. Terlewat baca, hehe..

    Moga semuanya selamat pergi dan balik, bukan sahaja yg nak naik kapal terbang tapi juga mereka2 yang menghantar ye...

    Seronok tengok mereka2 yang dah pun menjadi tetamu Allah. :) agaknya itu yang menyebabkan air mata tak putus2 mengalir

    ReplyDelete
  8. salam mFm ..
    stuju ..
    yg menghantar pun perlu selamat pergi dan balik ..
    nabi2 pun ramai yg menangis ..
    nabi yakob pun menagis sampai buta matanya sbb kehilangan putra nya yusof ..
    klu nabi mengalir air mata ..
    kita pun lebih lg kan ..
    senang mengilir air mata

    ReplyDelete
  9. salam bro aby.
    Walaupun bro aby bz.disempatkan juga..takkan putus pertalian darah dlm keluarga.

    Terima kasih sudi mampir kang.
    Mandan sibuk sitik iki. Ngerumat mak ku..hehe

    ReplyDelete
  10. salam TA ..
    adik beradik mesti d ngerumati kan ..
    keperiye mak mu ..
    wes mandan mari?

    ReplyDelete