Tuesday, July 15, 2014

SePetang di Rumah Anak Yatim ..

salam rakan2 blog ..
sabtu lepas aby mengikuti konvoi bermotor berkunjung ke Rumah Anak Yatim ..
sempena sumbangan bulan Ramadan ni ..


sambutan dari rider pun bagus juga ..
ramai yg turut serta  ..
berkumpul dan bermula dari kedai ni ..


tempat yg dituju adalah Rumah Anak Yatim di Kancung Darat, Banting ..
yang kebetulan kampung aby juga ..
tu yang teruja nak ikut serta .. 


dah sampai di Rumah Anak Yatim tersebut ..


macam2 jenis moto datang ke sini ..


nak bagi adik2 kt sini seronok kot ..
tu yg ramai hadir menyeri majlis ..


motor hijau mesti kene tunjuk juga ..


bersama sama dengan adik2 disini ..


acara utk petang tu ..
membawa adik2 bersiar siar dengan moto ..
peraturan nya mudah saja ..
adik2 perlu pergi kemoto yang di sukai ..
lepas tu tuan moto akan bawa adik2 tu bersiar siar ..




moto2 bersama dengan adik2 yg akan dibawa bersiar siar ..




moto hijau tu pun ada pasenger juga ..
sampai 7 trip moto hijau tu bawa penumpang ..
tiap kali turunkan penumpang .. adik yg lain plak minta di bawa ..


sebelum berbuka puasa ..
bikers juga di jemput masuk kedalam dewan solat utk mendengar tazkirah ..


utk program sebelah malam ..
sumbangan duit raya utk adik2 disini dari Dato' Chear ..
towkey kedai yg kt gambar atas tu .. 


yang ni pula sumbangan collection dari bikers ..
tidak tahu berapa jumlah nya sbb tidak sempat dikira .. 


sumbangan terakhir dari dato' chear kepada pengetua rumah tu ..


yg seronok nya semasa jumpa pengetua tu ..
aby sapa dalam bahasa jawa ..
dengan mengatakan yg aby ini anak kampong itu juga ..
sambil memberitu aby anak siapa dan adik siapa ..
wak ni jadi tau sangat ..
sbb dalam satu entri yg lepas ketika rumah kami dikampong buat kenduri,
penghuni dari rumah sini menjadi tetamu kami sambil wakil mereka yg membacakan tahlil tersebut ..

apapun pengalaman membawa adik2 tu bersiar siar amat manis sekali ..
rata2 yg umur mereka seusia Farish .. 

moga kunjungan kami membawa kegembiran utk adik2 disitu juga ..

36 comments:

  1. Salam aby...mesti adik2 di sana gembira sangat...ye la dapat naik motor power...hehehe...satu pengalaman manis buat mereka...tahniah pada aby n group...

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam noe ..
      memang seronok budak2 tu ..
      mlm tu lps magrib, dengar budak2 bercerita sambil,
      mulut menyebut nyebut vrooommmm, vrooommm

      Delete
    2. noe dapat bayangkan sebabnya anak noe pun peminat motor dan kereta..kalau bercerita bab motor n kereta mmg rancak jer...segala jenis motor dan kereta dah dihafalnya. Itu hari ada geng motor macam aby datang ke sekolah dia...punya la excited bercerita. hehehe

      Delete
    3. kadang2 anta farish ke skolah naik bike tu juga .. sbb nak bagi running bila lama tk naik .. sampai kt pagar sekolah tu .. kwn2 mesti perhati jer.
      mula2 dulu kwn2 dia tanya .. abamg engo ke yg hantar .. lps tu farish jwb ..aku mana ada abang .. tadi tu bapak aku la ..
      ha..ha... lucu kan ..

      Delete
    4. hahahaha...yer...abang aby yg hantar...terasa muda la aby tu...hehehe

      Delete
    5. Salam aby..

      noe nak ucapkan Selamat Menyambut Hari Lebaran buat Aby sekeluarga...semoga bergembira dan maaf zahir batin.

      Delete
    6. Selamat Hari Raya utk noe juga ..
      maaf zahir batin seandai ada yg terkasar bahasa ..
      berhati hati dijalan raya ketika balik kampong

      Delete
  2. Nasib motor hijau ada passanger.....kalau tak, nampaknya kena tuko warna lain tu hehe.......
    Dapat bayangkan keseronokan mereka Aby bila geng motor datang.......dpt rasa naik vroom vroom keliling kampung pulak tu....
    Eh.....wong kuwi kok arek gambaran pulak yor....

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam hainom ..
      yg lucunya, masa bawa budak2 ni .. budak ni kata ..
      acik, masuk simpang sini, simpang sana ..
      bocah2 kuwi orak reti seng kuwi kampong ku ..
      dhalan dhalan neng kono koyo garisan neng tapak tangan waeh ..
      angger gambara ramey2 keno la ..
      bukannay wong reti aku seng endi!!!
      he..he..

      Delete
    2. Hehe....dewek reti lorrrr.....

      Delete
  3. Subhanallah.... semoga kamu2 semua diberkati. Unik la program ni. Kreatif. Menggembirakan anak2 yatim, pasti beroleh seribu rahmat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam aziela ..
      mcm mana seronok budak2 tu naik moto,
      sama seronok kita rasa bila mereka minta kita bawa mereka

      Delete
  4. salam bang... Alhamdulillah dapat jgk menggembirakan hati anak2 yatim ni...syukur! insyaAllah besar pahala nya kan bang...

    ReplyDelete
    Replies
    1. singgah..salam 19 Ramadhan bang :)

      Delete
    2. salam atie ..
      harap2 gitu la atie ..
      sedikit ganjaran dari yg kita tk tau ..

      Delete
    3. kejap sangat kan ..
      dah 19 hari kita berpuasa

      Delete
    4. salam jumaat juga atie ..
      berita yg kurang menyenangkan bila dengar kapal terbang kita kena tembak jatuh ..

      Delete
    5. ramadan ke 25 ..
      sekejap sangat Ramadan berlalu kan!!!

      Delete
  5. Alhamdulillah... bukan mudah mendapat peluang menggembirakan anak yatim begini. Sedangkan membelai kepala mereka pun dah dpt ganjaran inikan pula menggembirakan hati dan memberi sumbangan seperti itu. Ganajran berganda dibulan mulia ini aby.



    ReplyDelete
    Replies
    1. salam kz ..
      rata2 jawapan dari bikers ni ..
      yg dia orang nak ikut sbb mereka tk pernah ikut ke majils rumah anak yatim ..harap2 gitu la ..
      jika ada ganjaran nya

      Delete
  6. Nangdi entri Royo ney ? Kok dak ono....sih entri mbiyen ketok ey....
    Selamat Hari Raya Aby....maaf zahir batin....

    ReplyDelete
    Replies
    1. orong sempet ngawey entri royo ..
      asyik outstation waeh .. la ..
      kesel awak ea ..

      Delete
  7. Wah bagus sgt xtvt begini.tahniah aby coz ikut serta.selamat hari raya dan maaf zahir batin juga utk aby sekeluarga

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam TJ ..
      sesekali nak juga rasa xtiviti gitu ..
      selamat hari raya dan maaf zahir utk TJ sekeluarga sama ..
      lama balik kampong?

      Delete
  8. Assalam bang..
    nak ucapkan selamat hari raya...mohon maaf andai pernah terkasar komen, tersalah komen... hehe... :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam atie ..
      selamat hari raya utk atie juga ..
      sama dgn aby, mohon kemaaafan dari atie juga sepanjang berblog ni ..

      Delete
  9. nasi impit egek enek meneh ..
    yok mangan bareng ..

    ReplyDelete
  10. salam aby...lama x update blog ... sibuk la tu...

    tengah layan moto2 ni...ngantuk la nk tunggu motogp

    ReplyDelete
  11. salam noe ..
    kebelakangan ni banyak sangat outstation ..
    tu yg kurang berblog ..
    sama la ..
    tengah layan motogp ..
    tengok syahrin tengah no 7 ..
    bagus tuh

    ReplyDelete
    Replies
    1. ooo...patut la dah lama x update...
      aah..sib baik kenal...9 point tu...pengacara tu cakap brilliant rider..hehehe...dari no 20 ke no. 7...

      Delete
  12. nak tengok motogp ..
    sanggup tunggu sampai sekarang ..
    sementara tu .. buat satu enri ..
    he..he..
    apapun syabas utk hafidz

    ReplyDelete
    Replies
    1. x sempat nk tgk...dh ngantuk sangat...separuh jalan je tengok....

      Delete